Onze aanpak

Wie zijn wij, en wat kunt u verwachten?

Onze identiteit

Of u een onze deskundige of onze binnendienst spreekt, wij hebben dezelfde kernwaarden.

Pro-actief: vanaf het eerste contactmoment nemen wij initiatief. Wij beantwoorden uw vragen en houden vaart in de voortgang. Wij stimuleren autonomie bij de mensen die we begeleiden en maken onszelf graag overbodig. Wij sluiten daarmee ook dossiers als het kan. Ook denken wij vooruit en denken wij mee. Wij zijn hierin sturend, maar wel altijd in goed overleg. U overvallen met verrassingen, daar houden wij niet van.

Praktisch: wij geven adviezen waar u iets mee kunt. Wij zijn niet bang om een standpunt in te nemen en beslissingen te nemen. Onze oplossingen zijn helder, onderbouwd, praktisch en toepasbaar. Wij denken hierin aan de ontvanger. Wat kunt u ermee? Is het duidelijk en compleet? Wat betekent dit voor u?

Inventief: wij onderscheiden ons door een creatieve en oplossingsgerichte insteek. Wij denken aan wat wél kan. Als het kan maken wij het makkelijk, maar als het complex wordt schuwen wij dit niet. Hierin kennen wij onze grenzen goed. Wij weten wat wij kunnen en zullen geen onredelijke verwachtingen scheppen. Wij vertalen onze oplossing naar een werkbare situatie voor de betrokkene, maar nemen ook de belangen van partijen mee. U krijgt een gewogen en onderbouwd advies. Wij halen hiermee het maximale uit de situatie.

Integer: wij zijn eerlijk,  oprecht en toegankelijk. Wij kennen onze kracht, maar geven ook onze grenzen aan. Wij respecteren de belangen van partijen zonder onze onafhankelijkheid te verliezen. Wij durven een fout toe te geven, maar ook onze rug recht te houden en te staan voor onze (beroeps)normen en beslissingen. Vriendelijkheid is voor ons heel belangrijk. Wij willen dat u zich gehoord, begrepen en gerespecteerd voelt. Wij zijn transparant en kunnen ons standpunt altijd uitleggen.

Wat kunt u verwachten?

Krijgt u onze ergonoom of arbeidsdeskundige op bezoek?

Wij bellen u van te voren om een afspraak in te plannen. Onze binnendienst is ervaren en vriendelijk, wij staan u te woord en kunnen u desgewenst uitleg geven over de afspraak. Zijn er toch nog vragen? Bel ons gerust. 

Na het bezoek ontvangt u de rapportage in conceptvorm. U mag dan reageren op feitelijke onjuistheden. Zo wordt u niet verrast. Is er nog iets onduidelijk, of bent u het er niet mee eens? Laat het ons weten. Wij staan u altijd te woord. 

Bent u een opdrachtgever?

Voor organisatorische vragen is onze binnendienst tijdens kantooruren altijd bereikbaar. Wij reageren meestal binnen 1 werkdag op mail. Bij ontvangst van een opdracht en de verdere afhandeling ontvangt u altijd bericht. Onze rapportages zijn helder, praktisch en wij streven naar korte doorlooptijden. Wilt u overleggen met onze specialisten? Dat kan altijd. Ook voor intercollegiaal overleg zijn wij bereikbaar. Wij zijn toegankelijk en houden van korte lijnen.